sunnuntai 10. joulukuuta 2017

Adventtikalenteri, luukku 2: Brydjan kirje joulupukille!

Mukavaa toista adventtia! On jälleen adventtisunnuntai, joka tarkoittaa uutta adventtikalenterin luukkua. Tästä luukusta paljastuu Brydjan kirje joulupukille. Annan tämän postauksen osalta ohjat Brydjalle, ja hän saa aivan omin pikku kavioin kirjoittaa omat joululahjatoiveensa joulupukille ja teille blogin lukijoille. Postauksen lopussa on myös pari minun joululahjatoivetta, mikäli Brydja on vain muistanut listata nekin..! Postaukseen sain idean Kaisan blogista Ponimaista kyytiä. Katsotaan, mitä tästä tulee ja minkälaisia toiveita Brydjalla oikein on.



Terveppä terve, Brydja täällä, juuri se tosi ihana ja kaunis Pihlan hoitoponi. Vautsi, en olekaan koskaan päässyt tällaisen elektroniikkalaitteen kanssa tekemään yhtikäs mitään, mutta olenhan minä maailman taitavin ja monin poni, kyllä tämä tästä! Otin ohjat omiin käsiini, ja nyt aijon kertoa minun joululahjatoiveitani tälle vuodelle, sillä olenhan minä itse se kaikista paras kertomaan omat lahjatoiveeni, ettei kukaan erehdy vain ostamaan tai tekemään minulle mitään lahjaa, mitä en halua.

Ennen kuin kukaan kysyy, niin olen ollut oikeasti tosi kiltti poni tänä vuonna. En ole tainnut heittää ketään selästä. Jos näin on sattunut käymään, niin vika on kyllä ollut ratsastajassa, sillä en tee koskaan, tai ainakaan melkein koskaan mitään pahaa. Paitsi kiusaan karsinakaveriani Monaa, jos se tunkee liian lähelle. Se on vielä aivan nuori ja hölmö, niin pitäähän minun nyt pomona näyttää sille miten vanhan 27-vuotiaan rouvan kanssa käyttäydytään. Olen pieni, mutta pippurinen, ja minulta löytyy pienestä koostani huolimatta paaaaaljon joululahjatoiveita.

Ihan ensimmäisenä toivelistaltani löytyy paljon nameja, varsinkin porkkanoita ja kuivatettua leipää, nam! Perinteisen leivän lisäksi haluaisin siis porkkanoita ja ehkäpä jotain Pihlan omatekemiä heppanameja, sillä kuulemani mukaan hän ajatteli sellaisia leipoa minulle joululahjaksi, ja ehkä tehdä tännekin ohjepostauksen niistä. Pihla antaa minulle aina välillä leipää, mutta muille hevosille kylläkin vähän enemmän koska karsinakaverinani on se pöllöpää Mona, joka alkaa kuopimaan ja hakkaamaan karsinan ovea, jos vain minä saan nameja, mutta, jos sillekin antaa herkkuja, niin se alkaa silti kuopimaan ja potkimaan! Voi pyhä yksinkertaisuus, kun mikään ei riitä noille nuorille koneille.

Toivon siis saavani joululahjaksi oikein paljon porkkanoita, ja ensi vuoden aikana myös oikein paljon porkkanoita ja muita herkkuja Pihlalta. Toivon myös paljon rapsutuksia ja haleja, sekä kaikkea muuta ruokaa. Olin kesällä hyvässä kunnossa, mutta kuulemma nyt olen hieman pulskempi. En kyllä usko, johtunee vain talvikarvasta, sillä sitä kyllä minulla ja muilla issikoilla riittää vaikka muille jakaa! Klipata minua ei, ei varmasti! Ehkä siis hyvä lahja minulle olisi joku, jolla saa harjattua irtokarvaa pois paremmin kuin vain jollain pölyharjalla.




Vaikka ruoka ja chillaaminen on tosi kivaa, niin on töidenkin tekeminen aina välillä ihan kivaa. Eniten tykkään mennä tosi kovaa laukkaa ja maastoilla, joten toivonkin siis oikein paljon laukkaa tunneilla, niin kentällä kuin maastossa. En saa yleensä mennä hirveän kovaa, koska olen jo kai aika vanha, ja tällaisella kevyellä käytöllä eli sanoisinkos puolieläkkeellä! Toivon myös, että en yskisi kovinkaan paljoa, sillä välillä minua yskittää kun on oikein lämmin ja oikein kylmä, mutta tällainen keli on ihan kiva. Lunta toivon myös oikein paljon, sillä siitä tulee kotoisa olo, aivan kuin olisi Islannissa niin kuin nuorempana. Olen nimittäin syntynyt ja kasvanut siellä, ja Suomeen minut on tuotu vasta myöhemmin. Pihla myös varmasti toivoo oikein paljon lunta, koska en ole niin likainen kun piehtaroin lumessa mudan sijasta. Onneksi olen musta, niin minussa ei näy lika niin helposti, mutta eipä se lika minua haittaa, ihmisiä vain!

Näiden lisäksi olisi vielä oikein mukava saada paljon hoitoa. Kaulasta ei tarvitse harjata, sillä en oikein pidä siitä, saatika sitten pään harjaamisesta tai otsaharjan selvittämisestä, yäk! Muuten tykkään harjaamisesta, kunhan Pihla ei anna liikaa huomiota Monalle ja ala harjaamaan sitäkin. Se on ihan mälsää. Viimeisenä mutta ei todellakaan vähäisimpänä, toivon vielä vähän lisää porkkanoita ja leipää, sekä mahdollisesti jotain uusia varusteita, vaikka uusi otsapanta! Ainut vain, että en varmasti käytä mitään muuta kuin vaaleanpunaista. Se on minun lempivärini, ja Pihlankin mielestä sopii minulle parhaiten. 

Loppuun Pihla pyysi laittamaan jotain senkin joululahjatoiveita, vaikka tuskin ketään sellaiset kiinnostaa. Pihla kuitenkin haluaisi kovasti uuden puhelimen, sillä hän on kuulemma uuden tarpeessa. No, ainakin sillä saisi parempilaatuisia otoksia minusta! Jotkut kuoret siihen Pihla myös haluaisi. Hän toivoo myös suklaata ja muita jouluherkkuja, mutta saa kyllä antaa minullekin jotain. Piparit ovat aika pahoja, mutta uskon, että suklaa olisi paljon parempaa. Parasta kuitenkin varmaan vain pysytellä hevosille tarkoitetuissa herkuissa, ainakin Pihlan mielestä, jotta en saa vatsaongelmia.

Pihla toivoo myös jotkin lakanat, sellaiset mustavalkoiset ja sydänkuvioiset. Pari uutuuskirjaa on myös hänen toivelistalla. Pihla haluaisi myös uuden ruuduttoman vihon, josta hän tekisi blogivihon ensi vuodelle, sillä vanha on jo aika täynnä. Myös uudet ratsastushanskat vanhojen rikkimenneiden tilalle, ovat hänen toiveenaan. Minulla oli kyllä paremman toiveet, mutta ihan kivoja nuo Pihlankin. 

Postaus alkaa olla jo aika pitkällä, eikä minulla taida olla enempää toiveita, eikä muuta asiaa. Haluan toivottaa kuitenkin joka ikiselle Pihlan blogin lukijalle loistavaa joulunodotusta, toista adventtia ja muutenkin vain paljon terveisiä Brydjalta! Virtuaalihali kaikille!





Kiitos Brydjalle, kun vaivautui kirjoittamaan tämän postauksen. Tiedänpähän ainakin, mitä Brydjalle kannattaa ostaa joululahjaksi. Eipä minullakaan ole enää mitään lisättävää, toivottavasti postaus oli kiva ja hauska. Pitäisikö Brydjan kenties vierailla useamminkin ruudun tällä puolella? Entä mitä teidän hevosenne ja te toivote joululahjaksi?

-Pihla

4 kommenttia:

  1. Tää oli hyvä!! Tosi kivasti kirjoitettu ja toteutettu postaus. Brydjalla on kyllä kivoja toiveita ja varmasti on todella onnellinen, jos sattuu saamaan jotain noista toiveista. Siullakin Pihla oli kivoja sekä hyödyllisiä toiveita. Toivottavasti saat ainakin suurimman osan toiveistasi!

    Itse julkaisin juuri tänään blogiini joululahjatoiveistani postauksen, joten käyhän kurkkaamassa se, jotta saat selville, mitä miulla on oikein toivelistalla!

    elaimetsydammessa.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Kiva kuulla, että tykkäsit postauksesta ja meidän molempien toiveet kuullostivat kivoilta ja hyödyllisisltä! Ehkä en ihan kaikkia brydjan toiveita onnistu toteuttamaan, mutta ainakin muutaman!

      Käyn tsekkaamassa sunkin joululahjatoivepostauksen samantien 😎

      Poista
  2. Eikä ihan super hauska postaus! Olisi kivaa lukea lisääkin brydjan postauksia kun tää oli niin hauska!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva kun pidit! Brydja varmasti päätyy kirjoittamaan tulevaisuudessa lisää postauksia, kun hänestä kerran niin pidettiin :D

      Poista

Kysytyimpien vastaukset:
-Muokkaan blogin kuvat Adobe Lightroom CC -sovelluksella
-Blogin kuvat on otettu Canon EOS 1300D:llä ja iPhone 6:lla
-Mikään blogissa esiintyvistä hevosista ei ole omistuksessani

Muista kommentoidessasi olla asiallinen! Positiiviset kommentit piristävät kirjoittajan päivää, mutta rakentava palaute on ehdottomasti tervetullutta, kunhan et lähde haukkumaan ketään tai mitään.